About Me

My photo
Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia
just a normal person with a lot of love to share and to feel....Luv U Luv Me...

Thursday, December 5, 2013

Hijrah

Salam...

Hari ini 06hb Disember 2013, hri Jumaat...aku bt entri ni time keja sbb aku nda dpt fokus dgn kerja aku padahal semua mau siapkan sebelum aku cuti pnjg.... Cuti pnjg? Nda dpt fokus? ha...jom baca...apa ke hey dgn sistem saraf aku dan serebelum aku ni...

Yang Pertama :

Tunang...ya alhamdulillah syukur pada Allah akhirnya aku jadi tunagan org pada 25 Sept 2013 walaupn tidak termasuk dlm perancangan tapi ats pndpt dan juga persetujuan semua maka mjlis hantar berian di sekali dgn sarung cincin tunang...Majlis ringkas, sederhana mengikut perancangan...skali lagi Syukur Alhamdulillah...







Yang Kedua:

Sedar nda sedar..aku sdh hampir jadi milik org... Aku bkn lg tanggungan mama, daddy dan saudara lelaki ku...dgn satu lafaz itu maka dosa dan pahala ku baik dan buruk akan berpindah padanya... Save the date..... 13.12.13.... InsyaAllah.....
Persiapan :
Alhamdulillah aku ada adik2 yg sweet..kazen2 yg sweet...mama n daddy yg best...kakak yg best... anti2 uncle2...ramai yg hulurkan tgn..pnjmkn yg kurg... speechless jadinya aku... Alhamdulillah Ya Allah...nikmat kash syg ini lebih dari nikmat kekayaan....

Smpi ke hari ini blh katakn 70% persiapan siap... yg lain akan dimulakan ahad ini.... Alhamdulillah...

Perasaan :

Bab ini yg paling aku mls tulis sbb aku akn menangis...yup cnfrm aku akan menghancurkan makeup yg si boy bt nanti..hrp2 muka aku nda mcm langsuir nanti...sbb semua luntur krn air mata aku....

Bercmpur baur semua perasaan ada...tapi makin dekt waktunya makin mudah pula air mata keluar...kenapa?
kerana iman... iya... Mohd Nor Iman...
U will owez be my baby syg.....syggggg imannnnn

bolehka aku jalinan khdpn jauh dri iman... blh ka aku tdo tnpa cium pp iman... blhka aku biasa tanpa pelukan dia setiap pagi, ptg blk kerja, mlm sblm tdo.... aku akan tercari2 iman dan iman of coz akn tercari2 aku.... blk lmbt dri kerja pn dia tunggu d dpn pagar dgn topi2 nya... see now i'm crying... 13 thn aku hdp dgn dia.... pish dgn iman cuma waktu d poli..pun hari2 aku akan kol d public untuk dgn suara iman...baju dan bantal kecil iman aku bawa ke poli utk melepaskn rndu...cuti semester akn aku hbskn d rmh dgn iman...begusti...main...gaduh..semuanya... 

My one n only.....





Dialah penguat semangat ku selalu... dialah tukang pujuk...tukang bawa gaduh...tmpt mengadu walaupn nda fhm... dia pemberian Allah pada kami sekeluarga sebagai kekuatan kepada kami... Terima Kasih ya Allah....

dan Yang Terakhir:

Persiapan Diri

Aku slalu rasa blm bersedia...Mampukah aku untuk jadi seorg isteri yg taat sbb aku ni PEMARAH...itu la satu2nya bnda yg sukar aku kawal... KEMARAHAN...smpikan aku hafal doa2 untuk tenang kn hati.. aku sentiasa dan akan terus mencuba untuk buang atau sekurang2nya kurangkan sift mrh... sbb inilah kelemahan aku...kemarahan dlm jiwa aku...nda tau knp... tapi sdh lama wujud dlm hati ku

Aku msh gagal untuk menjadi hamba Allah yg baik dan itu membuatkn aku risau mampukah aku menjadi istri dan ibu insyaAllah suatu hari nanti.. Bukan terlmpau byk fkr cuma pengalaman kehdpn aku menjadikan aku   tkt dlm hal2 ini... Kisah kehdpn kami sekeluarga slalu menjadi aku seorg yg was2 dlm khdpn...

Ya Allah kuatknlah hamba mu ini
Cekalkan hati ku
Bantulah aku ya Allah
Hilangkanlah perasaan was2 ini...


Yang Pastinya aku yakin pada kuasa Allah, pada kasih syg Allah dan aku akan mencuba terus mencuba untuk memperbaiki diri...smg dgn ikatn yg terbina aku akn lbh mudah memperbaiki diri... Semoga aku akan slalu dkt dgn Allah dan iman syg....

Coretan sekadar luahan...biarpun cuma di alam maya rasa lega sedikit dlm jiwa...

Semoga semuanya berjln lancar... Aamiin Aamiin Aamiin....













No comments:

Post a Comment