About Me

My photo
Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia
just a normal person with a lot of love to share and to feel....Luv U Luv Me...

Sunday, July 14, 2013

Ramadhan Al Mubarak

Salam...
 Sedr nda sedr hari ni sdh masuk 5 ramadhan, masa aku bt entri ni hujan lebat d luar...hujan rahmat...Alhamdulillah... Jam sdh 11:42 mlm, mataku sayup mau tdo tapi aku mau bt dulu entri ni...berkongsi rasa nikmt ramadhan yg lain dari yg lain ku rasakn thn ni....

Lain? knp lain? Ya mmg lain, aku sdh mula puasa dari umur 6 thn lg,tapi thn ni thn ke 27 Allah pnjmkan aku nyawa ku, aku rasa nikmat sungguh..nikamt sehingga ke thp aku blh melawan duka dgn ibadah ku, aku blh melawan pnt dgn ibadah ku...Syukur ya Allah...Indahnya nikmat mencintai Mu ya Allah....

Meskipun aku bkn muslimah terbaik, namun setiap inci perubahn yg ku bt dpt ku rasakn kasih Allah pda ku...InsyaAllah aku ikhlas Lillahitaala....

Alhamdulillah daddy kol bg tau dia jgk puasa...syulur Ya Allah, antara doaku sdh Kau dgr Ya Allah...Insan ku sygi sdh mula mendekatkn diri pada Mu...Bukakan lah pintu hati nya Ya Allah agar dia meneruskan perubhn ini...sesungguhnya hanya Kau yg berkuasa keats sesuatu Ya Rabb... bukn mdh bg org mcm daddy utk berpuasa..rokok saja sdh besar bebannya utk di tinggalkan,but Dad i'm proud of you...alhamdulillah you fight with it...smg Allah permudhkn segala yg sukar...Rabbi Yasir wala tu Assir Rabbi tammim bi khair...amin....

Ramadhan terasa cpt berlalu...sdh 5 hari aku berada d bln berkah ini...aku harus terkejar2 mencari bonus, bekalan untuk ku d sana nanti...

dlm byk2 bnda, ada sikap ku yg paling payah utk aku ubah...pemarah....Ya aku Siti Zuwana Binti Ariffin seorang pemarah....knp aku pemarh? sbnrnya daddy ckp itu penyakit keturunan hahahha.....just kidding....aku pn nda taula...mrh ni paling payah utk aku lawam sbb aku bkn jenis yg bkh simpan, klu aku pndm mrh aku tu, aku akan menangs smpi aku sakit dan aku akan membelash brg2 yg ada dkt dgn aku spt dinding pintu lantai dan paling slalu d blasah bantal ku...aduhhhhhh...klu ndada brg2 ni na mulut ku yg kejam ini akan berkata2...melawan dan memarahi sesiapa shj yg menjdi punca kamarhn tu, mgkn sbb inilah knp aku jadi kuli nda jadi bos...hahhahha.... TAPI insyaAllah aku akan cuba, walau cuma secubit perubhn aku akan cuba melawan kemarhanku..kerana Rasulullah S.A.W prnh bersabda yg mksdnya lbh kurang orang yg kuat bukanlh org yg menang d medan perang tapi org yg berjaya melwn kemarahnnya...

JADI aku harus berusaha untuk melawan penyakt ini seperti mana daddy mampu berpuasa walaupn cbrn d sekeliling daddy maha hebt....InsyaAllah...aja2 fighting....

Jadi doaknlah aku k...so last but not least...eisehhhhhhh,.....berusaha lh untk perbaiki diri kita, mulakanlah d bln ramdhn yg mulia ini, mgkn usaha itu akan d permudahkn...walaupn cuma sebesr zarah, perubahn yg baik utk bernilai d cc Allah yg pntg kita ikhlas....

Salam Ramadhan Al Mubarak...Salam.....

No comments:

Post a Comment