About Me

My photo
Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia
just a normal person with a lot of love to share and to feel....Luv U Luv Me...

Wednesday, April 17, 2013

Syukran Ya Allah

Salam...im back...lama nda update blog..hehehe malas menaip....busy mengira...

Alhamdulillah....12 hari lgi insyaAllah umur aku akan smpi 27 thn...hehehehe rasa byak kuantiti nombor ni...tapi org slalu ckp aku msh budak....hehehhe mgkn sbb aku ketot dan gemsssss...bak kata encik ehem ehem genduttssss.....gendut pn gendut la yg pntggggggggg kerjasama hahhahahha.....

InsyaAllah thn ni mgkn akan membwa erti yg byk buat aku... dan sempena umur yg bertmbh jumlah nya ni aku ada azam yg byk utk tahun ke 27 yg Allah berikan pada aku.....Syukran ya Allah atas nikmat Mu yang slalu ku abaikan ni......

Antara azam aku thn ke 27 ni ni ialah :-
  1. Aku mau solat full 5 waktu sehari semalam...tunduk sujud cinta pada pencipta ku Allah swt. aku mahu menangis, mengadu rasa kasih dan cinta ku pada Allah atas peluang, ruang dan nikat yg diberiNya. yang tnpa sedar telh aku nikmati secara percuma slma 27 thn.
  2. Aku mahu menjadi hamba Allah yang sebaik mgkn. Ibadah, akidah, akhlak dan sgala2nya...
  3. Aku mahu jdi isteri thn ni. Isteri kpd encik ehem ehem yg sdh 7 thn aku stok melayn kerenah ku dan kegendutan ku ini...hahahhaha InsyaAllah jika d pnjgkan jodoh. Dgn izin Allah.... I wait for u  encik ehem ehem... : D
  4. aku mau pg Umrah. InsyaAllah bersama suami ku encik ehem ehem....tapi byr PTPTN dulu...tu la betangguh last2 black list..padan muka skrg tekapai2 mngurus...
  5. Aku mau jdi anak yg baik pda mama dan daddy...jdi anak yg lbh sbr... anak yg penyayang.... doa yg terbaik utk mama n daddy...
  6. Aku mau ajar iman baca doa mkn...al fatihah...iman pandai sdh sikit2...iman still the best younger brother in da planet...cayang iman...muahhhhh7juta kali.....
  7. aku mau didik bimbing adik2 utk ubah diri, haluan hdp. dgn izin Allah aku akan cuba utk buat kehdpn lbh baik dari yg sebelumnya.... kehidupan berlandaskan iman...indah dan tenang....
  8. Aku mau jadi pekerja yg lbh baik, nda pemarah, nda melawan bos, nda kutuk2 tp bos pn slalu bikin pns...jdi mksdnya aku kena jadi lebh sbr la ba kan...dan paling pntg RAJIN sikit dari biasa...hahahhahaha
  9. Jadi org yg sabar, tabah, dan memaafkan..... 
Ada byk lg impian aku d thn ke 27 ni tapi aku highlight ini jak...yg utama....Aku berdoa smg Allah permudahkan semuanya dan bimbing hati aku menjadi muslimah yang beriman.... kasih ku, hatiku lilllahitaala.... InsyaAllah...

Syukran Ya Allah.....








No comments:

Post a Comment